עו"ד דוד קמחין- 050-5738738,   עו"ד אסף יאיר- 050-9599991         office@taxation.co.il         טל:02-9664555   פקס: 02-9664550
רח' כנפי נשרים 13 בית ענבר קומה 3 ירושלים 9546425

רשות המיסים מגבירה את האכיפה על משכירי דירות בישראל

לתשומת לב משכירי הדירות – רשות המיסים מגבירה את אכיפתה על משכירי דירות בישראל

בשנים האחרונות, הגבירה רשות המיסים את אכיפתה על משכירי הדירות בישראל. כך למשל, פנתה רשות המיסים לאזרחים רבים שבבעלותם מספר נכסי נדל"ן שאינם מדווחים על הכנסות משכירות לפקיד השומה.
יצוין, כי לרשות משכירי הדירות בישראל עומדות שלוש חלופות לצורך תשלום המס על הכנסות מהשכרה למגורים, כדלקמן:

  1. פטור ממס – רלוונטית להכנסות משכר דירה למגורים עד לגובה של 5,470 ש"ח לחודש (נכון לשנת 2023) – ככל שההכנסה החודשית גבוה מסכום זה, ניתן לעשות שימוש חלקי בפטור.
  2. חיוב במס מופחת בשיעור של 10%-תשומת הלב כי בהתאם לחלופה זו, לא ניתן לנכות הוצאות ואת המס יש לשלם על ההכנסה ברוטו. יודגש, כי בחירה בחלופה זו לכשעצמה אינה מחייבת בהגשת דוח שנתי מלא לפקיד השומה וככל שהמשכיר אינו חייב בהגשת דוחות לפקיד השומה בשל נסיבות אחרות, די בפתיחת תיק מקוצר לצורך דיווח ותשלום המס מידי שנה באופן מהיר ופשוט.
  3. חיוב במס לפי מדרגות המס – בחלופה זו, שיעור המס השולי של המשכיר יקבע בהתאם לכלל הכנסותיו, אולם מדרגת המס הראשונה עבור הכנסה משכירות למגורים עומדת על שיעור של 31%, למעט מי שמלאו לו שישים, לגביו מדרגת המס הראשונה תעמוד על 10%. ככלל, חלופה זו עשויה להיות רלוונטית למי שמלאו לו שישים שנים, כאמור, אולם לא רק. שכן, בחירה בחלופה זו מאפשרת לדרוש הוצאות שוטפות כדוגמת פחת, ריבית ריאלית וכד' כך שבמקרים מסוימים חבות המס עשויה להיות נמוכה יותר מבחלופה הקודמת (מס מופחת בשיעור של 10%) מקום בו השכרת הדירות כרוכה בהוצאות שוטפות גבוהות באופן יחסי.
    זכרו, אי דיווח על הכנסות מהשכרה למגורים מהווה עבירת מס ועלול להוביל לסנקציות חמורות !
    לצורך בחירת המסלול האופטימאלי עבור כל נישום בהתאם לנסיבותיו הספציפיות, אנו ממליצים להתייעץ עם מומחה מס. למידע נוסף מאתר רשות המיסים- לחץ כאן

Comments are closed.