עו"ד דוד קמחין- 050-5738738,   עו"ד אסף יאיר- 050-9599991         office@taxation.co.il         טל:02-9664555   פקס: 02-9664550
רח' כנפי נשרים 13 בית ענבר קומה 3 ירושלים 9546425

קיבלת דרישה למילוי " דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל " ? אל חשש !

מאת: עו"ד דוד קמחין ועו"ד אסף יאיר

לאחרונה פנו למשרדנו אזרחים רבים אשר הופתעו לקבל לידם דרישה למילוי "דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל" עליו חתום מר מישאל כהן, מנהל אגף בכיר במחלקת המודיעין ברשות המיסים.

אם גם אתם נמנים על אלה – אתם לא לבד !

במהלך השנה האחרונה רשות המיסים פנתה לאזרחים רבים, רובם שכירים ללא תיק פעיל  במס הכנסה, בדרישה מפתיעה  זו למילוי "דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל".

בהתבסס על הערכה הנשענת על פילוח נתוניהם האישיים של האזרחים הרבים שפנו למשרדנו בעניין זה, נראה כי רשות המיסים הגדירה מספר קריטריונים אשר מי שעומד בהם "זוכה" לפנייה החמה מאת מחלקת המודיעין ברשות המיסים.

בין הקריטריונים הללו ניתן למנות ,כך נראה, את המאפיינים הבאים : אזרחים בעלי מספר נכסים / דירות, אזרחים המבקרים תכופות בחוץ לארץ, אזרחים המבצעים פעולות חריגות בניירות ערך, אזרחים בעלי רכבי יוקרה, תושבים חוזרים וכיוצא באלו…

כאזרח אשר מעולם לא התנהל מול רשויות המס למיניהן ולא דיווח על מקורות הכנסותיו, כחוק יש לציין, סביר להניח כי דרישה זו תעורר חשש ותחושת אי- נוחות מסויימת.

 אז מה עושים ? !

 ראשית, אל חשש!

קבלת הדרישה להמצאת פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל, אין משמעה, חלילה, כי פעלת שלא כדין או כי יש לרשות המיסים חשד כלשהו כלפיך!

כפי שציינו פעמים רבות, רשות המיסים בישראל פועלת בשנים האחרונות באמצעים רבים להרחבת הפיקוח והאכיפה על נכסי תושבי ישראל בארץ ובחו"ל ולהכללת כמה שיותר תושבים ונכסים תחת מערכת הבקרה והדיווח של רשות המיסים.

לשם כך, חתמה רשת המיסים על הסכמים לגילויי וחילופי מידע ביחס לתושבי ישראל מול רשויות מס ובנקים  זרים, עודדה נקיטת הליכי  "גילוי מרצון", הקימה את "קו הצדק" /"המלשינון"  וכן הלאה…

 יחד עם זאת, כמי שעל פי רוב מילוי דוח זה הינו ממשקו הראשון מול רשויות המס בישראל, ולאור העובדה כי דרישה זו מהווה הצהרה רשמית לרשויות המס, על כל המשתמע מכך, משרדנו ממליץ  בחום לשקול בכובד ראש,  תוך התייעצות עם מומחה לענייני מיסים, כיצד  למלא באופן נאות, ראוי ונכון את הדו"ח ולהכליל בו את את כל המידע הנדרש כחוקורק אותו, בהתאם לנתוניך האישיים, טרם הגשתו לרשות המיסים.

למשרדנו ניסיון עשיר ומגוון בייעוץ בענייני מיסים לתושבי הארץ ולתושבי חו"ל

קישור לטופס – תשומת לב – בטופס שנשלח לאזרחים הוספה הדרישה לדיווח גם על מקורות הכנסה בחו"ל !

Comments are closed.