עו"ד דוד קמחין- 050-5738738,   עו"ד אסף יאיר- 050-9599991         office@taxation.co.il         טל:02-9664555   פקס: 02-9664550
רח' כנפי נשרים 13 בית ענבר קומה 3 ירושלים 9546425

בנקים בשוויץ פונים ללקוחות ישראלים בבקשה לסגור את חשבונותיהם

לאחרונה, יותר ויותר ישראלים בעלי חשבונות  בנק בשוויץ פנו למשרדנו לאחר שנתבקשו על ידי הבנקים בשוויץ לסגור את חשבונותיהם.
בשלב זה, בנקים מרכזיים בשוויץ כדוגמת: UBS, HSBC, CREDIS-SWISS ועוד, פנו ללקוחותיהם הישראלים בשיחות טלפון, כמו גם, בדרישות רשמיות לשם הסדרת הדיווח על חשבונותיהם אל מול רשויות המס בישראל.
בתוך כך, נדרשו הלקוחות הללו להצהיר, באמצעות עורכי דין המתמחים במיסים, כי החלו בהליך גילוי והצהרה על חשבונותיהם בפני רשות המיסים בישראל.
המדובר בצעד מתבקש וצפוי לאור ההתפתחויות שחלו בשנים האחרונות בכל הקשור למאבק הבינלאומי בהון השחור, ובכלל כך, בחשבונות הבנקים הלא מדווחים.
במסגרת מאבק זה נוטלים חלק רשויות מס ומוסדות בנקאיים ברחבי העולם,  אשר התחייבו להעביר מידע למדינות האם אודות חשבונות זרים המתנהלים אצליהם.
יש לציין כי במדינות ובבנקים מסויימים, כמו משל בארה"ב, כבר החלו בהעברת מידע זה בפועל, בעוד שבנקים במדינות כמו שוויץ, אשר נחשבו כמקלט מס בינלאומי משך עשרות שנים, צפויים בקרוב מאוד לחלוק את המידע הזה.
משכך פנו אלה ללקוחותיהם הישראלים בבקשה שיסגרו את חשבונותיהם ולא- יאלצו הם לדווח אודות החשבונות הללו לרשויות המס בישראל.
משרדנו ממליץ בחום לבעלי חשבונות בנק לא מדווחים בשוויץ, או בכל מדינה אחרת ברחבי העולם, לנצל את חלון ההזדמנויות ולפתוח בהליך גילוי מרצון אותו ובכך להנות הן מחסינות פלילית והן מיתרונות נוספים הכרוכים בנוהל הגילוי מרצון אותו פרסמה רשות המיסים בישראל.

לצפיה בכתבה אשר פורסמה בעניין זה באתר "גלובס" – לחץ כאן

להרחבה בנושא "גילוי מרצון"- לחץ כאן

למשרדנו ניסיון עשיר ומגוון בניהול הליכי גילוי מרצון

Comments are closed.